1/31/2018

Рекомендації педагогам, майстрам виробничого навчання закладів професійної освіти «Як покращити дисципліну»



Не секрет, що всі педагоги, молоді і досвідчені, обов’язково зустрічаються з проблемами дисципліни. Часто за однакових умов в одній групі учнів і в різних педагогів різна дисципліна. Це свідчить про те, що багато залежить від рівня професіоналізму, майстерності, комплексу особистісних якостей педагога.

  Щоб грамотно будувати конструктивну взаємодію з порушниками дисципліни, необхідно:
            1. Розпізнавати мотиви «поганої» поведінки (таблиця додається).
2. У відповідності з ними вибрати спосіб негайно втрутитися у ситуацію і припинити прояв недисциплінованості.
3. Розробити стратегію заходів, яка привела б до поступового зниження кількості подібних вчинків у цього та інших вчинків.

Основні принципи хорошої дисципліни:

- Встановіть з вашими учнями доброзичливі відносини. Продемонструйте ваш особистий інтерес до їх життя, проблем.
- Своїм особистим прикладом вчіть учнів поважати людей наділених владою.
- Будьте прикладом самодисципліни, адже учні його переймають.
- Сприймайте учнів, як своїх союзників.

Що в першу чергу потрібно зробити, щоб добитись хорошої дисципліни?

  • Піклуйтесь, щоб група була організованою та згуртованою.
  • Підтримуйте нормальне санітарно-гігієнічне середовище у групі, комфорт, затишок.
  • Будьте зібрані. Дотримуйтесь режимних вимог (приходьте на уроки завчасно, плануйте та готуйте все необхідне).
  • Встановіть та вимагайте від учнів дотримання еталонів поведінки у стандартних ситуаціях.
  •  Всі без виключення педагоги мають вимагати певних норм поведінки на уроках. Необовязковість та поблажливість розхолоджує.
  • Заохочуйте та хваліть тих, хто дотримується ваших вимог. Будьте при цьому конкретними.
  • Поводьте себе так, щоб було видно, що ви керуєте групою. Проявляйте рішучість, умійте спрямувати діяльність учнів. ВІДСУТНІСТЬ ЧІТКИХ РОЗПОРЯДЖЕНЬ Є СТИМУЛОМ ДО ПОГАНОЇ ПОВЕДІНКИ.

Основні прийоми досягнення хорошої дисципліни

1.  Ставте конкретну мету перед учнями.
2.  Проводьте цікаві уроки. Методи і прийоми мають відповідати віковим особливостям учнів.
3.  Враховуйте індивідуальні особливості, рівень розвитку та можливості учнів.
4.  Спрямовуйте мислення учнів на більш високий рівень (використовуйте новітні технології, інтерактивні методи).
5.  Створюйте умови, щоб навіть «найважчі» учні побували у ситуації успіху  чи відчули себе лідером.
6.  До учнів проявляйте ввічливість та повагу, але і наполягайте на повазі до педагогів.
7.  Не принижуйте учнів. Уникайте іронічних чи саркастичних висловлювань.
8.  Не дуже реагуйте на незначні провини, вмійте проявити гумор, щоб це не переросло у ворожнечу.
9.  Не погрожуйте мірами, які ви не зможете або не збираєтеся здійснити.
      10. Не йдіть на поступки і компроміси заради завоювання власної популярності.
      11. Підтримуйте контакт з учнями у позаурочний час. Цікавтесь їх самопочуттям.
      12. Надавайте учням не тільки зауваження, а й заохочення.

Використання нестандартних методів для досягнення хорошої дисципліни

1.  Памятайте: іноді дії педагога говорять краще ніж слова.
2.  Підійдіть до порушника і станьте коло нього.
3.  Спробуйте помовчати.
4.  Мовчіть доти, поки всі зрозуміють причину і змінять поведінку.
5.  Встановіть контакт за допомогою суворого погляду.
6.  Викликайте учнів зненацька, щоб вони були у стані очікування.
7.  Спробуйте запитати порушника, чи не допомогти йому в чомусь.
8.  Визнайте, що систематична погана поведінка часто є сигналом, що учневі не вистачає уваги.
9.  Будьте терплячі. ЩОБ ВИРІШИТИ ПРОБЛЕМИ ПОТРІБЕН ЧАС, І ЩОБ НАЛАГОДИТИ ВІДНОСИНИ, ТАКОЖ ПОТРІБЕН ПЕВНИЙ ЧАС.
Додаток
Чотири мотиви поганої поведінки
Мотиви.
Зміст поведінки.
Привернення уваги
Влада
Помста
Уникнення невдачі
Соціальні причини
Емоційна холодність батьків, увага приділяється при поганій, а не гарній поведінці.
Мода на сильну особистість, відсутність прикладів конструктивного підпорядкування в оточенні дитини.
Зростання рівня насильства у суспільстві.
Занадто високі вимоги батьків та педагогів.
Сутність поведінки
Отримувати особливу увагу.
«Ти мені нічого не зробиш»
Шкодити у відповідь на образу
«Навіть не спробую, все одно не вдасться»
Сильні сторони поведінки
Потреба в контакті з педагогом.
Сміливість, опір впливам.
Здатність захищати себе від болю та образ.
Немає.
Реакція педагога (емоції)
Роздратування, обурення
Гнів, обурення.
Образа, біль, спустошення, обурення і страх
Професійна безпорадність
Реакція педагога (імпульс)
Зробити зауваження
Припинити витівку за допомогою фізичної дії
Негайно відповісти чи уникнути такої ситуації
Виправдати й пояснити невдачу за допомогою фахівця
Реакція учня
Тимчасове припинення
Припиняє витівку, коли сам вирішить
Припиняє витівку, коли сам вирішить
Потрапляє в залежність від педагога і далі нічого не робитиме.
Способи запобігання
Вчити учнів привертати до себе увагу прийнятними способами, заохочувати гарну поведінку.
Уникати конфронтації; віддавати частину своїх організаційних функцій.
Формувати взаємини з учнем за принципом турботи про нього.
Підтримувати учня, щоб його установка «Я не можу» змінилася на установку «Я можу».


Заступник директора з виховної роботи
Чернівецького професійного ліцею
залізничного транспорту Руснак Л.В.


Немає коментарів:

Дописати коментар